Home Over ons Voor wie Contact Helpdesk Aanvraag Informatie/Offerte  
Diensten
Advies & Studie
Netwerkbeheer
Backup service
Installatie & Configuratie
Internet
Webdesign
Domein Registratie
Webhosting
Produkten
Software
Keylink CTI software
Rander CTI software
Hardware
Netwerk & Security
Barracuda
Kerio
Sonicwall
Telefooncentrales
AYC-Telecom
Elmeg
Gesko
Panasonic
Pingtel
Xorcom
Wireless Lan
Meru Networks
Dossiers
Telewerken
Beveiliging
Draadloos Netwerk
Voice over IP

Telewerken.

Telewerken is een veelgehoorde term van de afgelopen tijd. Het biedt dé uitkomst voor het fileprobleem, het is de redding voor ons milieu én het kan de productiviteit per werknemer verhogen. Mooie woorden of realiteit?

Werkgevers zien de werknemers graag op kantoor aan het werk, zien op tegen nieuwe investeringen of hebben er nog niet over nagedacht. Een gebrek aan informatie is daarbij vaak de oorzaak.

Wat is Telewerken?
De officiële definitie van telewerken luidt: Het flexibiliseren van werk naar plaats en tijd, waarbij gebruik wordt gemaakt van informatie- en communicatietechnologie.
Dankzij deze techniek is het nu mogelijk, altijd en overal toegang te verkrijgen tot centrale informatie en deze met anderen te communiceren. De werkzaamheden, die bestaan uit het genereren, bewerken en verwerken van informatie, welke doorgaans met behulp van de computer worden uitgevoerd, kunnen nu op elk gewenst tijdstip én op iedere gewenste plaats worden uitgevoerd:

  • Op kantoor
  • Thuis
  • Onderweg
  • Bij de klant

Vormen van telewerken:
Tele- of thuiswerken:De werknemer verricht (een deel van) zijn werkzaamheden thuis.
Mobiel werken:De werknemers zijn uit hoofde van hun functie (consultants, vertegenwoordigers) op wisselende locaties werkzaam.
Werken in Telewerk kantoren:Werknemers of zelfstandigen verrichten in een verzamel- of satellietkantoor werkzaamheden voor werk- of opdrachtgevers, die zich uiteindelijk op een andere locatie bevinden.

Waarom Telewerken?
Telewerken biedt voor zowel werkgever als werknemer aanzienlijke voordelen. Werknemers kunnen thuis geconcentreerder werken en zijn geen tijd kwijt met woon-werkverkeer. Hierdoor kunnen zij hun werktijd effectiever benutten. Telewerken kan dus leiden tot aanzienlijke productiviteitsstijging(en). Daarnaast maakt telewerken ook kostenbesparingen mogelijk. Telewerkers zijn een deel van de werktijd niet op kantoor aanwezig, waardoor u (veel) minder werkplekken nodig heeft.

Werknemers hebben dankzij telewerken de mogelijkheid, om het werk naar eigen inzicht in te delen en het werk beter met privé te combineren. Dat leidt tot een betere 'quality of life', een hogere arbeidsmotivatie en hierdoor vaak tot aantoonbaar lager ziekteverzuim. Juist omdat telewerken zoveel voordelen biedt voor werknemers, wordt telewerken door hen als een aantrekkelijke arbeidsvoorwaarde beschouwd, waardoor meer binding met het bedrijf ontstaat. Ook biedt dit mogelijkheden voor doelgroepen als gehandicapten en herintredende moeders, die traditioneel moeilijker toegang hebben tot de arbeidsmarkt.

 

Heeft u vragen over hoe "telewerken" in u onderneming kan worden geintroduceerd? Klik dan hier!

TELICT® - info@telict.be - Vraag hier vrijblijvend info over onze diensten